Köpevillkor

Vi finns här för dig. Om du undrar över leveranser, köpevillkor, material eller vad som helst som du inte hittar svaret till här på vår hemsida: tveka inte att kontakta oss. Vårt mål är att återkomma så snart som möjligt.

§ 1 Allmänt

Dessa villkor råder mellan oss (Njordstorp) och kunderna uteslutande gällande villkor vid kontraktavslut över vår online-butik www.njordstorp.se.

§ 2 Produktinformation

Njordstorp reserverar sig för eventuella fel i produktbeskrivningen, specifikation samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Njordstorp har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen och att löpande göra produktändringar och förbättringar. Njordstorp reserverar sig även för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på www.njordstorp.se

§ 3 Ta emot ordern

Försäljning sker endast till myndig person över 18 år. När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Njordstorp. En bekräftelse skickas ut som e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Det betyder att din beställning gått igenom. Om felaktigheter i leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller vi rätten att ändra detta i efterhand. Skulle det uppstå något problem med din order kommer vi i första hand kontakta dig via e-post. Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar.

§ 4 Erbjudande leveransbestämmelser; delleverans

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra erbjudanden på internetsidan. Du kan inte returnera produkter med rabatt. Om en vara som beställts av er inte är leveransbar, förbehåller vi oss rätten att avboka beställningen. Vi förbehåller oss rätten till att göra en delleverans till er så fort vi har varorna i lager och kan göra en gynnsam försändelse.

Skulle du önska makulera din order kan detta endast göras innan godset lämnat vart lager. Om er order lämnat vår lager kommer ert ärende hanteras som en retur förutsatt att produkten har returrätt, läs mer under punkt 5 för mer information om retur.  

§ 5 Betalning

Vi uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom oss ser du i varuvagn.

§ 6 Ångerrätt/retur och återbetalning

Ångerrätten gäller i 14 dagar och omfattar alla produkter utom färskvaror, restorder och för sk. tillverkningsvaror som tillverkas efter din beställning. Färskvaror klassas som bara användbar inom en begränsad tid och bara till dig och omfattas därför inte av ångerrätten. Restorder produkter (inte lagarvara) som ska beställas special till ordern kan inte returneras. Om du ångrar dig, meddela oss snarast. I ditt meddelande bör det klart och tydligt framgå att du ångrar din beställning. Ångerfristen börjar gälla från den dag du erhöll varan. Då din retur mottagits, hanterats och godkänts av oss sker återbetalningen. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din beställning. Eventuella kostnader för betalningsalternativ och transport du har valt kan vi inte återbetala. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan i retur. Se även Konsumentverket Distansavtalslagen: E-handel, om du är privatperson. För företag gäller köplagen.
Hämtar du ej ut ditt paket inom transportörens bestämde tid ca. 10 dagar, skickas det tillbaka till oss. Då görs ett återköp automatiskt, men vi betalar ej ut eventuella fraktkostnader eller kostnader till färskvaror (alla startkit är färskvaror). Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om varan som returneras är använd, förstörd eller skadad på något sätt, måste du som kund ersätta Njordstorp för den värdeminskning som uppkommit.

§ 7 Transportreklamation (skadat gods under transport) eller ej komplett leverans

Eventuella skador under transporten hem till dig står transportören för, om du vid mottagandet av dina varor ha synat ditt gods. Om du mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad (synliga skador), skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att anteckna detta på fraktsedeln samt kontakta oss via epost. Kontrollera även att antalet gods verkar stämma med din beställning och anmäl eventuell avvikelse direkt till transportbolaget och anteckna detta på fraktsedeln. Kontakta därefter alltid oss via epost.

Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Den reklamerade produkten och dess emballage får varken användas, flyttas eller slängas under ärendets utredning. Vid godkänd reklamation har vi äganderätt till godset.

Vid transportskador skall alltid emballaget sparas och ta bilder för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.

§ 8 Sekretess och säkerhet

I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

§ 9 Personuppgifter

I samband med dina interaktioner med Njordstorp kan du komma att lämna dina personuppgifter. För mer information om hur vi hanterar dessa se vår integritetspolicy.