Adress:
Njordstorp Permakultur Gård

Gillberga Prästgård Njordstorp
66195 Värmland Nysäter

Kontaktformulär

    Vanliga frågor (FAQ)

    Här finns våra svar (FAQ) på frågor vi fick tidigare. Läs gärna innan du skickar frågor via e-post till oss.

    Vem är er transportör och vilken tariff gäller?

    Vi skickar med Postnord och DHL. Postnord lämnar ut brev varannan dag och DHL hämtar 2 gånger per vecka hos oss och de har en lite längre transporttid (vanligtvis 3-4 arbetsdagar).

    Stora paket skickas alltid via DHL p.g.a. försäkringen.

    Välj produkterna du önskar och fyll in din postnummer och platsnamn da kan du se vilken tariff du kan välja när du är i varukorgen.

    Såg inget paket information / tracking?

    Vi skickar med Postnord och DHL.

    Hos posten tar det ibland 2 dagar att registrera/uppdatera informationen och hos DHL upp till 3 dagar. Vi registrerar och skickar allt med trackingcode och det är bara deras system som blir fyllt i efterskott.

    Vilka betalningsmöjligheter har ni?

    I vårt gårdsbutik ta vi emot Swish, kort eller kontanter.

    Via webbutiken kan du betala via Swish, Klarna, PayPal och kreditkort (via PayPal eller Klarna). Du kan också betala via bank i visa vall men du behöver kontakt oss först.

    Hur säker är köp via din webshop? Är minna detaljer skydat?

    Vi har ställt in skydd i hela webshoppen. Se också ett lås i din webbläsarens vänster hörn just innan webbadressen.

    Dina uppgifter är säkerställt och ska inte delas med andra partier eller företag äntlig GDPR lagen. Om du vill kan ta vi bort dina detaljerna efter att leveransen är komplett. Se också våra villkor.

    Hur skickas färskvaror?

    Vi skickar olika färskvaror som tal en transport som tar 2-7 dagar. Förpackar skyddar det mot transporten och beroende på varor har vi olika metoder.

    Vi skickar färskvaror från måndag till och med onsdag till dig så att varorna inte ligger varma hos transportören i onödan. Glöm inte att hämta dina varor så snart som möjligt hos ditt ombud om det behövs.

    Varför står det slutsåld på artiklar?

    Olika produkter är säsongs produkter och när det är slut i lager kan vi inte producera mer till nästa skörd.

    Vi köper inte in grönsaker och frukt men använder bara vad vi skördar. Och vi producerar hantverksmässigt små mängder på olika moment så det kan hända att det är slut för tillfällen.

    Om du vill kan du få en epost när vi får det på lager igen. Bara fyll i epost adressen och klicka på  ‘Epost när i lager’ på produktens sida.

    Startkittet är fryset, går det att använda?

    Kefir och kombucha kultur är båda tåliga och kan stå emot kyla kanske bra. Det blir mindre aktivt och det tar längre tid den första gång (räkna med 1-2 dagar längre).

    På webben står många olika inlägg att kulturen bli dåliga men vår långe erfarenhet säger annan och vi kan garantera att våra kulturen mår bra.